inkedinpinterest
Nieuw leven voor mascottes dankzij sociale media
Nieuws

Mascottes waren lange tijd niet zo hip, maar steeds meer merken stoffen hun oude mascottes af, of bedenken nieuwe. Sociale media-netwerken creeren immers een hele nieuwe omgeving met nieuwe mogelijkheden, vooral op het gebied van interactie en storytelling.

Voor een merk als M&M’s was het een makkelijke beslissing om de mascottes een rol te laten spelen online. Recent investeerde het merk miljoenen dollars om de zesde mascotte te introduceren tijdens de Super Bowl finale: mrs. Brown. De introductie ging online verder met een live videochat tussen mrs.Brown en fans op Facebook.Dankzij storytelling krijgen mascottes een achtergrond en karakter. Een andere Kraft-mascotte, Mel (van het merk Milkbite) heeft bijvoorbeeld te weinig zelfrespect en worstelt met zijn identiteit. Mel plaatst een videodagboek op Facebook waarin hij zijn ervaringen deelt. Zo wordt hij lid van een hulpgroep die hem door zijn ‘existentiële crisis’ moet helpenMerken hopen dat consumenten, door de inzet van mascottes, makkelijker converseren met een merk. ‘Gesprekken zijn op deze manier ongedwongener’, zegt Marta Majewska, VP-digital en social-media strateeg bij Porter Novelli, tegen Adage. ‘Consumenten willen vaak liever praten met een schattig of gek karakter, dan met een gezichtsloze medewerker van een firma.’

Bron: Adformatie

Facebook kondigt nieuwe lay-out nieuwsoverzicht aan

10-03-2013

Het nieuwsoverzicht laat nog hetzelfde zien als eerst, maar toont het in een nieuw uiterlijk. In de nieuwe lay-out worden de verschillende soorten berichten in verschillende overzichten (feeds) weergegeven

> Lees meer